Filmvisning #1

PoKuFo er kan med glede meddele at vi starter opp igjen med filmvisninger. Dette var et veldig populært innslag i programmet i mange år, men i og med vanskelige galleriforhold har det blitt noen år siden siste visning.

Først ute på programmet i høst er to filmer av den kanadiske mesterregissøren David Cronenberg.

Selv om filmene deler tittel, er det bare løse forbindelser mellom dem hva gjelder så vel stil som handling.

Crimes of the Future fra 1970 er den andre filmen til Cronenberg, der handlingen er satt til året 1997, i etterkant av en katastrofal pest som har utradert hele den kvinnelige, kjønnsmodne befolkningen.

Crimes of the Future fra 2022 er en horrorfilm som følger to performance-kunstnere som utfører kirurgi for publikum, i en ikke så fjern fremtid der den biologiske evolusjonen har akselerert forbi det de fleste mennesker kan takle. Filmen var en retur til Cronenbergs velkjente «existential-body-horror»-sjanger, som markerte hans internasjonale gjennombrudd på begynnelsen av 1970-tallet.

PoKuFo ønsker velkommen til visning i lokalene til Camera Lucida (Storgata 170, inngang i kjelleren)

SØNDAG 1. OKTOBER KL. 19:00

Visningen er gratis for medlemmer av PoKuFo. Kr. 50 for andre.

Enkel servering

Ikke glem å følge oss på Facebook og meld deg på vårt nyhetsbrev, for mer informasjon om kommende visninger.

Publisert av Porsgrunn Kunstforening

Porsgrunn Kunstforening er en kunstforening og formidler av kulturelle aktiviteter, basert i Porsgrunn, Telemark. Foreningen har gjennom året en rekke tilbud til sine medlemmer: Foruten utstillinger, også konserter, foredrag og filmvisninger. Foreningen ble startet i 1957 og er en av landets eldste aktive kunstforeninger.